Τα σημερινά θέματα, με απαντήσεις και σχολιασμό, στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών στο Φιλολογικό σχολείο από την αξιόπιστο Δημήτρη Νάτση.
Σχολιασμός
Τα σημερινά θέματα ήταν εν μέρει αναμενόμενα και εν μέρει απροσδόκητα. Σίγουρα είχαν το στίγμα των αρχαίων ελληνικών, κλασικών φιλολόγων και όχι ένα συνοθύλευμα άχρηστων ερωτήσεων και “παρα-φιλολογικών” σπουδών…..
Στο διδαγμένο κείμενο περιμέναμε αρκετοί τα “Πολιτικά” του Αριστοτέλη, όχι όμως τον Επίκτητο…. Έπρεπε η επιτροπή, φαντάζομαι, να κινηθεί όχι στις διαδόσεις και φήμες, αλλά να εκπλήξει, πράγμα που τό έκανε!! Πανελλαδικές είναι.
Οι ερωτήσεις απλές, στοχευμένες, ωστόσο, μολονότι ωραίο το κείμενο του Παπανούτσου, υπάρχουν και πιο σύγχρονοι ή πιο βαθείς διανοούμενοι και δοκιμιογράφοι για παράλληλο!! Στα βιβλία μου υπάρχουν πάλι ακριβώς οι ίδιες ερωτήσεις. Και;;;; είμαι μάντης;;; Όχι, βέβαια. Ορθή προετοιμασία ονομάζεται….
Στο αδίδακτο περίμενα Θουκυδίδη. Το φώναζα εδώ και 1,5 μήνα. Ήταν δημηγορία! Και ως γνωστόν τα πιο δύσκολα αττικά πεζά κείμενα είναι οι δημηγορίες του Θουκυδίδου (Σεπτέμβριο θα κυκλοφορήσει μία θεματογραφία μου με πλήρη σύνταξη και μετάφραση με δημηγορίες στον Θουκυδίδη και Ξενοφώντα) και οι πλατωνικοί διάλογοι…
Δύσκολο κείμενο για την φετινή χρονιά, ωστόσο μεστό, στην ποσότητα που έπρεπε και με ερωτήσεις κατανοητές.
Δύο σημαντικά λάθη : 1. έκδοση Οξφόρδης στον Θουκυδίδη ΠΟΤΕ!! Μόνο Λειψίας. Όποιος θυμάται το χοντροειδές λάθος της επιτροπής το 2013 πάλι με τον Θουκυδίδη κατανοεί τι λέω. Τα είχα σχολιάσει έντονα τότε ως ακαδημαϊκός στον όμιλο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ και στο ραδιόφωνο που μέ κάλεσαν (δείτε την τότε ανάρτηση-σχολιασμό : https://www.facebook.com/1323192676/posts/pfbid02UWJKTAjhinFiSFERZG8pQJ2X2x41C78v2UeEmWJ9aKM3iEMENjSkL5j8je4oQW8Wl/?app=fbl)
2. Η ερώτηση του πλαγίου λόγου με απαρεμφατική σύνταξη θέλει ταυτοπροσωπία. Γιατί να κοιτάτε το ΚΕΕ τί λέει; Ταυτότητα φιλολόγου έχετε όλοι, δεν καταλαβαίνετε ότι έκαναν λάθος;;; Και δεν είναι η πρώτη φορά, βέβαια…..