Παρασκευή , 22 Νοεμβρίου 2024
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

ΕΒΕ 2023 & ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ (Στρατής Στρατηγάκης)

Να θυμίσουμε ότι η ΕΒΕ υπολογίζεται ως το γινόμενο δύο αριθμών: ο ένας είναι ένας συντελεστής που επιλέγει το κάθε τμήμα μεταξύ του 0,8 και του 1,2, όπως αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας και του μέσου όρου του Πεδίου στο οποίο ανήκει το Τμήμα. Ο μέσος όρος του Πεδίου προκύπτει από τους μέσους όρους των βαθμών όλων των υποψηφίων κάθε Πεδίου σε κάθε μάθημα. Αυτό είναι και το πλεονέκτημα της ΕΒΕ. Δεν εξαρτάται από τη δυσκολία των θεμάτων, αφού χρησιμοποιείται ο μέσος όρος των βαθμών όλων των υποψηφίων για τον υπολογισμό της.

 

Το κατώφλι που πρέπει να περάσει ο υποψήφιος για να μπορεί να υποβάλει Μηχανογραφικό είναι η ελάχιστη ΕΒΕ του Πεδίου με τον μικρότερο μέσο όρο. Αυτό παραδοσιακά είναι το 4ο Πεδίο. Στα τρία χρόνια εφαρμογής της ΕΒΕ το ελάχιστο ήταν 8,27 το 2021, 8,36 το 2022 και 8,34 το 2023. Αυτό σημαίνει ότι όποιος υποψήφιος είχε γράψει μέσο όρο μικρότερο από αυτόν δεν είχε δικαίωμα να υποβάλει Μηχανογραφικό. Αποκλειόταν εντελώς από τη διαδικασία και το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να υποβάλει Μηχανογραφικό για τα Δημόσια ΙΕΚ, μέσω της διαδικασίας του παράλληλου Μηχανογραφικού. Το ένα τρίτο των υποψηφίων αποκλείονται από την αρχή.

Όσοι υποψήφιοι υπερβαίνουν το κατώτατο όριο αλλά όχι το ανώτατο κάθε Πεδίου, όπως βλέπουμε στον πίνακα 1, δεν έχουν δικαίωμα να δηλώσουν όποια σχολή του Πεδίου τους θέλουν. Στο 1ο Πεδίο το όριο είναι το 2023 14,14, στο 2ο είναι 14,81, στο 3ο 13,97 και στο 4ο 12,54. Για την Ιατρική δεν έχει επίπτωση αν πρέπει να περάσεις το 13,97 για να έχεις δικαίωμα να τη δηλώσεις, αφού η βάση της είναι πάνω από 18, σε κάποιες άλλες σχολές έχει, όμως, μεγάλη σημασία. Το ένα τρίτο των υποψηφίων έχει περιορισμούς στις σχολές που μπορεί να δηλώσει στο Μηχανογραφικό του.

 

Το νόημα της ΕΒΕ ήταν να αποκλείονται υποψήφιοι του 3, του 4 και του 5, σύμφωνα με τα λεγόμενα της πρώην Υπουργού Παιδείας. Βλέπουμε ότι αποκλείονται οι υποψήφιοι με βαθμό μικρότερο του 8,3. Δεν είναι παράλογο, είναι όμως υψηλό.

Το όριο των συντελεστών είναι το λάθος στην ΕΒΕ και αυτό που πρέπει να αλλάξει. Ο συντελεστής αυτός μας δίνει την καταλληλότητα ενός υποψηφίου να σπουδάσει. Αυτό προφανώς έπρεπε να το κάνει το απολυτήριο Λυκείου, που δεν το κάνει. Αντί να συμμαζέψουμε, λοιπόν, το Λύκειο βάζουμε συντελεστές στην ΕΒΕ και δημιουργούμε ένα πολύπλοκο σύστημα γεμάτο απαγορεύσεις. Ο συντελεστής για την ΕΒΕ έπρεπε να είναι ένας και όχι κάθε τμήμα να ορίζει το δικό του και να εξασφαλίζει αυτό που δεν κάνει το Απολυτήριο Λυκείου: να μην εισάγονται υποψήφιοι με 3,4 και 5. Ο συντελεστής 0,65 που αποτελούσε την αρχική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας το εξασφαλίζει αυτό.

 

 

 

Πηγή : Στρατής Στρατηγάκης

Check Also

ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Α΄ & Β΄ & Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ – ΛΑΤΙΝΙΚΑ – ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (ΥΠ.ΠΑΙ.Θ. – 18/9/24)

    ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α & Β ΛΥΚΕΙΟΥ   ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *